4 godziny zabawy z uruchomieniem usługi, która do tej pory startowała bez najmniejszych problemów. Tak naprawdę wszystkich usług zlokalizowanych w “Program Files”. A wszysko zaczęło się niewinnie.
Mam w firmie serwer z aplikacjami dla działu kadr i księgowości. Wczoraj odwiedził nas konsultant z firmy dostarczającej to oprogramowanie, porobił parę raportów i sobie poszedł. I jeszcze wczoraj wszystko działało. Niestety dzisiaj rano odebrałem telefon z informacją o problemie z logowaniem do jednego z programów. Przyjechałem do firmy, no i po weryfikacji okazalo sie, że jedna z usług nie działa. Próba ponownego uruchomienia objawiła się tajemniczym błędem 0xc1. Restart serwera, jako ostateczność, najczęściej pomagał. Niestety po restarcie przyleciała księgowość, która tez straciła możliwość logowania do systemu.
Problem się nasila. Zacząłem reinstalowć usługi. Bez rezultatów. Po dłuższym czasie w końcu trafiłem na rozwiązanie. Problemem okazał się pliczek “C:\Program”, który został najprawdopodobniej stworzony automatycznie podczas tworzenia raportów przez wyżej wspomnianego konsultanta. Tym samym wszystkie usługi startujące z “C:\Program Files” nie mogły znaleźć właściwych programów. Wystarczy usunąć ten plik lub zmienić mu rozszeżenie.