Za dużo maili reklamowych?

Dostajesz dziesiątki maili reklamowych dziennie? Być może twój adres poczty elektronicznej znajduje się gdzieś na stronie www, dzięki czemu specjalne roboty przeczesujące internet go wyłapały i dodały do spamerskiego mailingu. Ale może też, najzwyczajniej w świecie, sam się zapisałeć do zbyt wielu subskrypcji. Czasem robisz to automatycznie, np. biorąc udział w jakimś internetowym konkursie. Ale pamiętaj, że przysługuje ci prawo do wypisania się z listy mailingowej, przez co możesz ograniczyć liczbę zbędnej poczty przychodzącej na twoją skrzynkę.

SPOSÓB 1
Wypisanie się z listy mailingowej to nic specjalnie trudnego, gdyż w znacznej części maili z reklamami, na których przesyłanie wyraziłeś zgodę, w ich dolnej części znajduje się odpowiedni komunikat z informacją o możliwości rezygnacji z subskrypcji. Może on wyglądać np. tak:

Z reguły wystarczy kliknąć w fragment tekstu, będący hiperłączem, przenoszącym nas na odpowiednią stronę, a tam należy już tylko podać swój adres email, bądź po prostu kliknąć button potwierdzający rezygnację.

Czasem jeszcze reklamodawca przesyła na twój adres email list z linkiem potwierdzającym chęć rezygnacji z listy mailingowej.

SPOSÓB 2
Drugim sposobem zgłaszania chęci usunięcia z listy mailingowej jest napisanie odpowiedniego maila na wskazany adres. Z reguły reklamodawcy piszą, aby np. wysłać w odpowiedzi na maila z reklamą list o tytule “usuń”, bądź np. “wypisz”. Informacja o takim sposobie również powinna znajdować się w dolnej części listu elektronicznego.

Jeśli nie możesz nigdzie znaleźć informacji na temat sposobu rezygnacji z danego newslettera, wejdź na główną stronę reklamodawcy i poszukaj tam. Jeśli i na samej stronie nic nie znajdziesz – napisz do administratora, czy w ogóle jakiegokolwiek pracownika (czy np. na ogólny adres firmowy), że potrzebujesz pomocy w sprawie usunięcia cię z listy subskrypcji. Nikt nie powinien pozostawić cię bez żadnej rady, gdyż takie jest twoje prawo, a przymusowe wysyłanie listów reklamowych jest w Polsce nielegalne.

Pamiętaj też, że najlepszą ochroną przed nadmierną liczbą maili reklamowych jest zapobieganie, aniżeli późniejsze leczenie. Czyli najlepiej, abyś nie podawał na żadnych stronach swojego adresu email (wychwycą go roboty i zasypią SPAMem), nie podawaj go również podejrzanym osobom, czy organizacjom, zawsze zastanów się przed zapisaniem się do jakiejkolwiek subskrypcji czy aby na pewno będzie ci ona potrzebna… Zupełnie niechcianej poczty nie wykluczysz, ale z całą pewnością możesz ją solidnie uszczuplić, czasem nawet o kilkadziesiąt sztuk dziennie!

0 Komentarzy
KiepskieTakie sobieMoże byćBardzo dobreŚwietny tekst (Jeszcze nie oceniony)
Loading...

Dodaj komentarz

Proszę pozostawić te dwa pola tak jak są: