Porady dla sprzedających na internecie

Otwierasz sklep internetowy albo masz kilka rzeczy do sprzedania na serwisie aukcyjnym? Przeczytaj poniższe porady, z całą pewnością przysłużą ci się do uniknięcia różnych problemów czy zmniejszą natarczywość klientów.

Karty kredytowe przyszłości / foter.com

OPISZ DOKŁADNIE
Zawsze staraj się, aby twój opis był pełny – napisz czy towar jest nowy, czy używany, jaki ma kolor, z jakiego materiału został wykonany, zwymiaruj go dokładnie (szczególnie jeśli jest to odzież), napisz jaki ma pobór prądu (jeśli to sprzęt elektroniczny), jego dokładne parametry, ile waży itp. Jeśli jest to towar nietypowy, również wspomnij o tym, że np. wtyczka zabudowana w danym sprzęcie nie jest polska, a angielska.

Jeśli towar ma jakieś wady, usterki, czy ślady użytkowania, nie unikaj tego w opisie! Opisz koniecznie co jest nie tak! Za sprzedanie niesprawnego towaru (jeśli nic o tym nie wspomniałeś) odpowiadasz ty. I jest to uznawane za oszustwo. A jeśli napiszesz np. że w koszulce jest mała dziurka (a jeszcze lepiej zrobisz temu zdjęcie), wirnik się nie kręci albo coś buczy wewnątrz urządzenia – być może komuś to nie wadzi, być może ktoś wie jak to naprawić i tak czy inaczej kupi od ciebie ten towar.

SFOTOGRAFUJ
Jak dokładnie byś nie opisał produktu, nic jednak nie odda jego wyglądu jak fotografia. Zresztą przykuwa ona oko potencjalnego kupca. Zrób zdjęcie całości towaru, jeśli możesz to rozpakowanego, a także jego poszczególnych elementów, które mogą być ważne dla potencjalnego klienta. Zrób też zdjęcia z różnych stron. Pamiętaj o dobrym oświetleniu (najlepiej naturalnym, dziennym) dobrej jakości zdjęć (nie mogą być rozmazane, ani zbyt małe), możesz też do towaru przyłożyć linijkę czy np. pudełko od zapałek, aby klient mógł lepiej uświadomić sobie wymiary towaru.

PRZESYŁKA
Dowiedz się ile będzie kosztowało wysłanie towaru zwykłą przesyłką, przesyłką za pobraniem, przesyłką poleconą, priorytetem – zarówno na Poczcie Polskiej, jak i u kuriera. Dolicz uczciwie za opakowanie i zaprezentuj te koszty wraz z opisem towaru, tak aby klient był w pełni świadomy jakie jeszcze koszty będzie musiał ponieść w razie ewentualnego złożenia zamówienia. Unikniesz w ten sposób zbędnych pytań na maila czy telefon.


Przesyłki listowe / foter.com

Wpisz też ile czasu zajmuje wysyłka, że np. paczki zanosisz na pocztę dzień po otrzymaniu pieniędzy, albo też że nadajesz je jedynie we wtorki i czwartki itp.

NAMIARY
Podaj do siebie namiary – np. email i telefon. Klient przecież wcale nie musi do ciebie wysyłać sto maili, czy co pół godziny wydzwaniać z setką pytań. Ale sam fakt, że udostępniłeś swoje namiary podnosi twoją wiarygodność i daje klientowi spokój, że zawsze ma się z kim i jak skontaktować w razie ewentualnych pytań czy pilnych spraw. Nigdy też nie ignoruj otrzymanych od klienta pytań, uczciwie na nie odpowiadaj, a jeśli nie znasz odpowiedzi – to najzwyczajniej w świecie przyznaj się do tego. To nic złego.

WARUNKI SPRZEDAŻY
Opisz także warunki zakupów, takie jak gwarancja i jej długość, czy też wymiana bądź zwrot towaru. Opisz ile czasu na załatwienie takich spraw od zakupu ma klient, w jaki sposób daną sprawę ma załatwić. W ten sposób klient nabierze pewności, że jesteś uczciwym sprzedawcą i że w razie problemów może na ciebie liczyć.

I nigdy nie zapomnij starego, dobrego porzekadła: „klient nasz pan”. To ty masz przyciągnąć do siebie klienta i sprawić, by był zadowolony z zakupów, by chciał jeszcze do ciebie wrócić. Bo w innym przypadku szybko odpadniesz z branży.

0 Komentarzy
KiepskieTakie sobieMoże byćBardzo dobreŚwietny tekst (Jeszcze nie oceniony)
Loading...

Dodaj komentarz

Proszę pozostawić te dwa pola tak jak są: