W skomplikowanych i mocno rozbudowanych arkuszach można się łatwo pogubić: co jest wartością wprowadzoną przez użytkownika, a co jest wyliczeniem wynikającym z ustalonej wcześniej formuły. Ale można to sobie nieco “rozjaśnić” poprzez uruchomienie opcji, która kolorami wyróżni wartości wprowadzone przez użytkownika i wartości wyliczone przez komputer.
W celu włączenia tej funkcji arkuszu kalkulacyjnym Calc pakietu OpenOffice/LibreOffice, klikamy LPM w pasku menu na opcję Widok, a następnie Wyróżnianie wartości (CTRL + F8).
Opcję tę możemy uruchomić również z okna ustawień programu. W tym celu na pasku menu klikamy Narzędzia, a następnie Opcje…
W wyświetlonym oknie wybieramy ustawienia arkusza kalkulacyjnego Calc i w zbiorze ustawień o nazwie Widok zaznaczamy “ptaszka” w kwadraciku obok opcji Wyróżnianie wartości.
Po zatwierdzeniu, wartości naszego arkusza kalkulacyjnego będą mienić się kolorami:
– czarnym – tekst wprowadzony przez użytkownika;
– niebieskim – daty i liczby wprowadzone ręcznie;
– zielonym – formuły.
Zaznaczone w ten sposób wartości komórek, są jedynie informacją dla samego użytkownika arkusza – ich wydruk na papierze będzie przeprowadzany w kolorze wcześniej określonym przez użytkownika (standardowo: czarny).