Strona główna Marketing Kampanie performance max dla sklepów internetowych – co musisz wiedzieć?

Kampanie performance max dla sklepów internetowych – co musisz wiedzieć?

przez CoreBlog
myriam jessier evei7mocsmw unsplash

Jednym z nowych typów kampanii umożliwiających wykorzystanie wszystkich zasobów reklamowych Google Ads jest kampania Performance Max. Dzięki tej kampanii wszystkie rodzaje reklam (banerowe, tekstowe, produktowe i wideo) mogą być wykorzystywane podczas trwania jednej kampanii. Wynikiem takiego działania jest jeszcze bardziej skuteczne osiąganie założonych celów, dzięki bardziej złożonej drodze podejmowania decyzji przez klientów.

 Czym jest kampania Performance Max?

W tej kampanii ścieżka prowadząca klienta jest bardziej skomplikowana. Zwiększają się także sposoby dotarcia do klienta oraz liczba wykorzystywanych kanałów. Ponadto kanały te nieustannie są rozwijane, dzięki temu, co raz więcej jest sposobów na poszukiwanie i kupowanie produktów.

Utrudnieniem dla marketerów jest obecnie ogromne zróżnicowanie źródeł informacji oraz urządzeń, za których pośrednictwem, są one pozyskiwane. To wszystko sprawia, że śledzenie potrzeb i zainteresowań klientów jest bardzo trudne.

Z tymi problemami najlepiej poradzi sobie właśnie kampania Performance Max w Google Ads. Maksymalnie zwiększa ona efektywność kampanii, przez wykorzystywanie najlepszych rozwiązań Google w zakresie automatyzacji. Kampania umożliwia pozyskiwanie klientów za pośrednictwem każdego z dostępnych kanałów Google (sieć reklamowa, YouTube, Gmail, Discover, Mapy Google i inne). Dzięki temu, prawdopodobieństwo odnalezienia odpowiednich klientów jest maksymalnie wysokie.

W jaki sposób działa kampania Performance Max?

Zadaniem kampanii jest realizowanie celów określonych w koncie Google Ads. Kampania nie zbiera jedynie kliknięć, ale realizuje konkretne zadania. Dzięki wykorzystaniu sygnałów od klientów, zaawansowanej automatyki oraz przesłanych danych, możliwe jest maksymalne zwiększenie skuteczności. Performance Max bada i analizuje efektywność we wszystkich dostępnych kanałach.

Zasoby Google wykorzystywane są do śledzenia zachowania i zamiarów klientów w czasie rzeczywistym. Ponadto, analizowany jest przebieg każdej aukcji. Dzięki temu możliwe jest proponowanie w odpowiednich momencie oraz odpowiednim odbiorcom wyników dopasowanych do aktualnych potrzeb.

Optymalizacja budżetu, wykorzystanie systemów uczących się oraz odpowiednie strategie pozwalają osiągnąć konwersje o wysokim zwrocie z inwestycji (ROI). Dane pozyskane ze wszystkich kanałów pomagają odpowiednio określić ścieżkę zakupu, czego wynikiem są najważniejsze punkty styczności z danym klientem.

Czy warto skorzystać z kampanii Performance Max?

Kampania Performance Max może okazać się znaczącym ułatwieniem w osiąganiu celów biznesowych. Ważne jest jednak, aby odpowiednio analizować i nadzorować osiągane wyniki oraz w razie potrzeby, wdrożyć odpowiednią optymalizację.

Zalety z kampanii Performance Max:

  • zwiększenie wartości konwersji – dzięki zoptymalizowaniu stawki, reklama przynosi jak największą skuteczność,
  • znajdowanie większej liczby klientów – dzięki pojawianiu się kampanii w różnych kanałach, ogólna liczba klientów zwiększa się. Ponadto, kampania pomaga znaleźć nowych klientów, normalnie niekojarzonych z daną grupą docelową.
  • uzyskiwanie szczegółowych statystyk – statystyki pozwolą sprawdzić, która strategia jest najbardziej skuteczna. Pomoże to zoptymalizować współczynnik konwersji oraz zaplanować strategię na dłuższy okres czasu,
  • automatyczna optymalizacja – kampania wykorzystuje systemy uczące oraz automatyzację, aby jak najefektywniej docierać do nowych klientów. Proces ten można przyspieszyć np. przez optymalizację kreacji. 

Powiązane artykuły

Napisz komentarz