Badania TNS Polska na zlecenie Microsoft Polska dotyczyły też podejścia Polaków do ergonomii pracy z komputerem. Wynika z nich, że jeśli internauci wymieniają sprzęt, to nie ze względu na ergonomię, ale dlatego, że stary się zepsuł lub zestarzał. Jednak praca na źle zaprojektowanym sprzęcie może powodować chociażby ból nadgarstka, szyi czy pleców. Najczęściej internauci skarżą się jednak na ból oczu. Jak podkreśla Łukasz Foks – wygodnej pracy nie zapewni sam sprzęt, chociaż od niego trzeba zacząć.
Te sprzęty są oznaczone specjalnym logo i informacją, że zostały przygotowane z myślą o ergonomii. A druga sprawa, kiedy już mamy odpowiednią myszkę czy klawiaturę, podłączamy ją do komputera stacjonarnego czy laptopa, to jeszcze musimy zadbać o siebie, żebyśmy wykorzystywali ten cały sprzęt ergonomicznie: żebyśmy dobrze przy nim siedzieli, kąt monitora był dobrze ułożony pod nasz wzrost i wzrok. Wtedy faktycznie ta ergonomia jest prawdziwa – podkreśla Łukasz Foks.
(ź) Newsteria