Dodaj “Kopiuj do / Przenieś do” do menu kontekstowego pod prawym przyciskiem myszy

Ukryte funkcje w Windows pozwalają na usprawnienie codziennej pracy. Dodanie opcji “Kopiuj do / Przenieś do” w menu kontekstowym kryjącym się pod prawym przyciskiem myszy to jedno z najlepszych udogodnień, aby utrzymać porządek w Twoich  plikach. Dodatkowo, opcja pozwala organizować nie tylko pliki, ale także foldery.

Oto krótki poradnik jak wprowadzić zmiany w rejestrze. Przed wykonaniem czynnościdla bezpieczeństwa warto zapisać kopię zapasową.

Otwórz rejestr (np. Start -> Szukaj -> “regedit” i enter) i przejdź w kluczach do:

HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers

Kiedy już będziesz na wyszukiwanym folderze, kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję: Nowy -> Klucz

teraz kliknij dwa razy na wartości “(Domyślna)” i wpisz w Dane Wartości:

{C2FBB630-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13}

i naciśnij OK

Jeśli, chcesz mieć opcję: “Przenieś do”, powtórz te same etapy tworzenia nowego klucza, z tym, że nazwij go “Przenieś do”  a w polu Dane Wartości wpisz:

{C2FBB631-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13}

Teraz jak klikniesz prawym przyciskiem na plik lub folder, powinieneś zobaczyć następujące opcje:

Teraz sprawdźmy co się stanie po wybraniu opcji: Kopiuj do folderu…

I to wszystko. Zobaczycie jak, takie udogodnienie staje się pomocne w codziennej pracy!

Dodaj komentarz

Proszę pozostawić te dwa pola tak jak są: